Selecteren van leveranciers en onderhandelen over prijzen en voorwaarden.
Beoordelen van offertes op technische specificaties en kwaliteit.
Zorgen voor tijdige bestellingen.
Beheren van leveranciersprijzen in ons ERP-systeem.
Bewaken van levertijden en opvolgen van leveringen.
Stimuleren van communicatie en samenwerking met interne afdelingen zoals engineering en productie.
Optimaliseren van het inkoopproces en realiseren van kostenbesparingen.
Actief blijven in de markt en zoeken naar nieuwe leveranciers.
Bedrijfsprofiel:
Als Technisch Inkoper ben je verantwoordelijk voor het inkopen van technische producten en materialen die nodig zijn voor onze bedrijfsvoering. Je rapporteert aan de Group Procurement Manager. Kom jij ons team versterken?
Jouw profiel
Bachelor diploma in technische of bedrijfskundige richting.
Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
Technisch inzicht en kennis van materialen en producten.
Sterke onderhandelingsvaardigheden en commercieel inzicht.
Vaardigheid in MS Office, vooral Excel.
Uitstekende communicatieve vaardigheden en teamgeest.
Zelfstandig, proactief en resultaatgericht.
De bevoorradingsbehoeften van de onderneming identificeren en de markt van de leveranciers en producten prospecteren of analyseren
Prijzen en leveringstermijnen van producten onderhandelen met de leveranciers
De leveranciers en producten evalueren (audits, tevredenheidsenquêtes, staalname, ...) en verbeteringen voorstellen
Geschillendossiers behandelen (oplossing van geschillen, behandeling van klachten, ...)
Briefwisseling sorteren, verdelen, frankeren en registreren
E-mails behandelen
Gegevens actualiseren (markttendensen, nieuwe producten, referenties van de leveranciers, ...)
Opvolggegevens van aankopen registreren en het jaarverslag opstellen
Gegevens van de algemene boekhouding invoeren
De boekingen registreren
De uitvoering van de aankoopcontracten tot aan de betaling opvolgen (hoeveelheid, kwaliteit, leveringstermijnen, ...)
Telefonische oproepen beantwoorden
Klanten ontvangen
Klanten informeren of oriënteren
De voorraad opvolgen, tekorten vaststellen
Bestellingen plaatsen
Documenten coderen, klasseren en archiveren
Aanbod
uitdagende functie met veel verantwoordelijkheid en ruimte voor
eigen initiatief.
Mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en groei binnen
Vydraulics. Een marktconform salaris en goede bijkomende voorwaarden
(maaltijdcheques, fietslease, hospitalisatieverzekering, 20 vakantiedagen
aangevuld met 15 ADV dagen).
Een informele werksfeer en een enthousiast team
van collega’s.